Den rutete kokeboken

av (redaktør).

Gyldendal 2010 Innbundet

Kokeboken er tenkt som et hjelpemiddel både med hensyn til valg av råvarer og innføring i moderne matlagingsmetoder. I tillegg til ordinære oppskrifter, har den egne kapitler om bl.a. slankekost, barnemat, menyforslag til enkle og finere gjestebud, retter som er enkle å lage, og glutenfrie retter. Med ordliste, matvaretabell og oppskrift- og sakregister.

Solgt i mer enn 250 000 eksemplarer. Endelig i revidert utgave!

I snart tretti år har Den rutete kokeboken vært den mest populære av de bøkene jeg har arbeidet med. Den er også min egen favoritt. Dette er kokeboken for alle norske hjem. Med denne i huset, kan du være sikker på at du har det du trenger for å lykkes på kjøkkenet. Nå kommer den endelig i en revidert utgave, med mange velsmakende nyheter og nye, fristende bilder. Den nye utgaven av Den rutete kokeboken har fått 120 nye oppskrifter. I tillegg har de gode, gamle tradisjonsrike rettene har fått større plass, noe som gjør dette til den komplette kokeboken.Vennlig hilsenIngrid Espelid Hovig

Jeg har noen meter med kokebøker, men det er alltid plass til en fin til! Må nok innrømme at de fleste er bla- og kosebøker, men her er noen jeg faktisk bruker. Rekkefølgen er (litt) tilfeldig. ;-)

Hekta på kokebøker. Så enkelt er det

Bøker jeg ønsker meg. Bøker jeg ønsker skal stå i den fysiske bokhylla mi. Jeg samler nemlig på kokebøker. Om du har en du vil gi meg (selv om den ikke står her), ta gjerne kontakt!

Sommeren 2017 gjennomførte NRK P2 radioserien Faktasjekken - jakten på Norges beste sakprosa, i samarbeid med Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening (NFF). De ville undersøke hvilke sakprosabøker som har formet Norge og nordmenn etter 2. verdenskrig. Utvalgte eksperter i 10 ulike panel i 10 kategorier satte opp til sammen 250 bøker, og disse ble stemt over blant NFFs 5500 medlemmer.

Virkeligheten er fantastisk - les sakprosa!

Ufullstendig liste.