Den riktige Rafferty

Gyldendal 2006 Innbundet

17-årige Kayleigh har aldri vært forelsket. Hun tror hun er usynlig og at hun kanskje alltid skal være et stebarn i livet. Hun vet mer enn andre på sin alder, men hvor hun hører hjemme er en gåte for Kayleigh. Faren har hun aldri møtt og moren sendte henne fra seg over Nordsjøen, til et annet land. Boka handler om lengselen etter egen historie, om å finne hjem igjen etter å ha vært mistet. Og om at den riktige Rafferty må vente der ute et sted.

"Jeg vet jeg hadde en pappa som elsket meg, for han ga meg et navn, og det er Kayleigh Moran." Dette er Kayleighs historie, 17-årige Kayleigh, som aldri har vært forelsket, som selv tror hun er usynlig, som kanskje, eller kanskje ikke, alltid skal være et stebarn i livet. Kayleigh vet mer enn andre på sin alder, hun vet hvordan man skal blande en god Bloody Mary, og hun vet hvordan menn høres ut når det går for dem, men det andre barn er sikre på, som hvor man hører hjemme, det er en gåte for Kayleigh. For hvis Kayleighs pappa elsket henne, hvor har han vært i de 17 årene hun har levd? Og hvis Kayleighs mamma elsker henne, hvorfor har hun sendt Kayleigh fra seg, over Nordsjøen, til et annet land? Den riktige Rafferty handler om lengselen etter sin egen historie, om å forsøke å finne hjem igjen etter å ha vært mistet. Og om det ikke til slutt må være slik at den riktige Rafferty venter der ute et sted.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205355354

EAN 9788205355354

Omtalt sted London Skottland Østlandet

Handler om 17 årige Kayleigh som er sendt over Nordsjøen til et annet land av sin mor. Faren har alltid vært fraværende. Handler om lengselen etter egen historie

Ulike bøker jeg ønsker meg :

• "Askeonsdag" av Ethan Hawke
  • "Queenies kjærlighetssang" av Rachel Joyce