Den ømme morderen

Aschehoug 2008 Heftet

Hun er seksten, han er tyve. To planeter som braker sammen. De blir kjærester. En ny verden åpner seg for henne, en verden der alt er mulig. Men i skyggene skjuler det seg en morder. En som vil ha Maria for seg selv. Et sinnssykt vesen som sliper knivene og venter.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788203250347

EAN 9788203250347

Genre Spenning

Denne var creepy! Litt rar og jeg lot meg lenge lure trill rundt, men det var vel også meningen. :o)

Det er noe gyllent over henne. Hun virker så uskyldig og så farlig på samme tid. Jeg tar den siste slurken av kaffen, lunken og besk. En klisjé tenker jeg der står i vinduet. “Uskyldig og farlig på samme tid.” Er det ikke det menn alltid har tenkt om alle slags kvinner de finner fascinerende? Hva vet vel denne jenta om verden? Er ikke alle piker i sekstenårsalderen uskyldige? Trengte hun å virke så farlig, bare fordi hun hadde en sterk utstråling?

Samlet inn på Biblioteknorge-lista av:
Hege Bjørkeli, Spesialbibliotekar barn og unge, Elverum bibliotek

Gode bøker du kan lese som en, "første bok". :-)

• "Frøken brenner! - og andre historier om kjærlighet, død og råtne rampestreker" av Arne Berggren
  • "Stillemannen - historien om et drap" av Arne Berggren
  • "Vanessa, eller Hvordan overleve på Hankø" av Arne Berggren