Den klossete gutten

av (forfatter) og Harald Haug (oversetter).

Cappelen Damm 2017 Heftet

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788202544942

EAN 9788202544942

Serie Cappelen Damms bestselgerromaner

Omtalt sted England

Noen ganger er det koselig å bare se en film som for eksempel "Love Actually" som er sjarmerende,morsom og litt rørende på en gang.Det samme gjelder her.Et artig persongalleri, boka er lettlest og man liker hovedpersonen,en far som oppdager som så mange andre at han sitter i en jobb han ikke liker, og prøver å gjøre så godt han kan men oppdager stadig vekk at det ikke er nok. Synes også det var spennende å lese om det å ha et barn som er autist,og det hjelper jo at
forfatteren selv er far til et barn som er autist.Boken anbefales med en kopp kakao og et godt varmt teppe rundt kroppen:)

Jeg hadde ikke tenkt på det slik før, hvordan autisme er en slags intens, veldig konsentrert versjon av hvordan vi alle føler, av bekymringene vi alle har. Det er bare det at vi andre gjemmer det under lag av fornektelse og sosial tilpassing.

Oppdaget tilfeldig hvor mange bøker som starter med Den, samtidig som bøkene har helt ulike historier å dele.

Lista er ikke sortert på noen måte.

• "Gutt sluker universet" av Trent Dalton
  • "Det var vi" av Golnaz Hashemzadeh Bonde
  • "Min kjære onkel Finn" av Carol Rifka Brunt
  • "Det høyeste ønsket" av Nicholas Sparks
  • "Hvor er lyset om vinteren? - da Sivert valgte å avslutte livet" av Tove Irene Langsveen
  • "Ingemar Modigs oppvåkning" av Mikael Bergstrand
  • "Beist" av Ane Riel