Den indre kretsen

av (forfatter) og Aud Nordberg (oversetter).

Goliat forlag 2020 Heftet

En ung kvinne finnes myrdet på Gotlands vestkyst. Offeret viser seg å være en av de internasjonale studentene som deltar i utgravingen av en havn fra vikingtiden. Merkene på kroppen hennes tyder på at drapet har rituelle undertoner.
Politietterforsker Anders Knutas og kollegaene hans undersøker om den unge kvinnens død har sammenheng med en hest som har blitt funnet med hodet hogget av. Da hodet kort tid etter blir funnet spiddet på en påle øker dramatikken og tar politiet i Visby med på en reise langt tilbake i øyas blodige historie.
Saken får stor oppmerksomhet i pressen, og TV-journalisten Johan Berg rapporterer om de mystiske hendelsene samtidig som han forsøker å få forholdet til sin kjæreste Emma til å fungere. Mens alt dette pågår utøver en liten gruppe mennesker deres tro i det skjulte.

Den indre kretsen er tredje boka i Mari Jungstedts suksessfulle serie om politietterforsker Anders Knutas og idylliske Gotland.

Forlag Goliat forlag

Utgivelsesår 2020

Serie Anders Knutas (3)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Blir inte riktigt indragen i den här deckaren. Kan det bero på en tråkig inläsarröst eller på boken? Eller på mig? I brist på facit så ger jag boken en 4. Jungstedt brukar beröra mig mer. Slutet var i alla fall spännande!

Noen av bøkene jeg leste i 2009

• "Den mørke engelen" av Mari Jungstedt
  • "Det fjerde offeret" av Mari Jungstedt
  • "I den stille natt" av Mari Jungstedt
  • "Den sista akten (av Mari Jungstedt) [Imported] [Paperback] (Swedish) (Anders Knutas, del 10)" av Mari Jungstedt
  • "Den farlige leken" av Mari Jungstedt
  • "Den mørke engelen" av Mari Jungstedt