Den fullstendige bibelhåndboken

Andresen & Butenschøn og Det norske bibelselskap 2001 Innbundet

Boken er en veiviser til Bibelen, og omfatter hele den jødisk-kristne tradisjonen. Hver bok i Bibelen er omtalt og forklart med fokus på nøkkelpersoner, hendelser og budskap. Kommentarene er ledsaget av mer enn 500 fargeillustrasjoner, fotografier, kart, historiske gjenstander og bibelhistoriske tegninger. Med en referanseseksjon som inneholder: A-Å om mennesker og steder i Bibelen, ordforklaringer, bibliografi og stikkordregister.

Den fullstendige BIBELHÅNDBOKEN er en optimal ledsager til Bibelen, en lettfattelig og inspirerende veiviser som omfatter hele den jødisk-kristne tradisjonen.
Innledninger til alle Bibelens bøker, skrevet av vår tids mest kunnskapsrike fagfolk, gir oversikt over innholdet og de viktigste hovedpunktene i hver enkelt bok.
Mer enn 500 fargeillustrasjoner, med fotografier fra bibelske steder, detaljerte kart, historiske gjenstander og bibelhistoriske tegninger, gir et overveldende rikt og levende bilde av Bibelens verden.
I et enestående, håndterlig format får vi formidlet mangfoldet i Bibelens bøker, fortellinger og lære. Hele dette rike stoffet er velskrevet, lett tilgjengelig og gir en fascinerende innsikt i Bibelen.

Forlag Andresen & Butenschøn Det norske bibelselskap

Utgivelsesår 2001