Den franske fotografen

av (forfatter) og Ina Bakke Kickstat (oversetter).

Anemone forl. 2020 Heftet

En uforglemmelig historie om kjærlighet, mot og tilgivelse - fra et glamorøst New York til et krigsherjet Europa

1942. Når Jessica Mays modellkarriere får en brå slutt, sender Vogue henne til Paris for å dekke krigshandlingene. Hun er modig, men soldatene gjør tilværelsen så vanskelig som mulig for henne.
Tre nye venner skal imidlertid komme til å endre alt: Journalisten Martha Gellhorn, fallskjermhopperen Dan Hallworth og en liten jente med det symboltunge navnet Victorine.

2005. Kunstkuratoren D'Arcy Hallworth kommer til et vakkert fransk slott for å gjennomgå en berømt samling med fotografier. Det som starter som et helt vanlig oppdrag, viser seg å bli langt mer utfordrende når det blir klart hvem den mystiske franske fotografen egentlig er.

Natasha Lester var markedssjef i L'Oreal før hun gjorde alvor av drømmen om å bli forfatter. Den franske fotografen er hennes femte roman, og den første på norsk. Natasha Lester bor i Perth i Australia sammen med mann og barn.

Forlag Anemone forl.

Omtalt tid 1939-1945 2000-2009