Den forsvunne helten

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (oversetter).

Schibsted 2014 Heftet

Dette er den første boka i serien Gudene fra Olympos, og den sjette om Percy Jackson.

Percy Jackson har forsvunnet. Tre nye helter har dukket opp. En forbannelse truer med å drepe dem alle. Fiender må samarbeide ...

Suksessforfatter Rick Riordan innfrir alle forventninger i Den forsvunne helten - første bok i den nye serien Gudene fra Olympos. Gudene fra Olympos er en frittstående fortsettelse av den fantastiske historien om Percy Jackson.

Vår helt er forsvunnet og vennene Jason, Piper og Leo er utvalgt til å løse nye, dødelige mysterier. Vil trioen lykkes - og hva må de forsake på veien? Klarer de det uten hjelp av kjente halvguder? Og vil Percy Jackson dukke opp når de trenger ham mest?

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2014

Serier Bestselger Schibsted Gudene fra Olympos (1)

Genre Fantasy Spenning

Anbefales på det sterkeste for alle som liker Rick Riordan! Bøkene hans er utrolige! Nyt dem :)

Den nye serien om Percy Jackson og de greske gudene er nå endelig her. Vi møter Jason, Piper og Leo, tre nye halvguder. De blir sendt på et oppdrag for å finne Percy Jackson og gudinnen Hera, som har begge sporløst forsvunnet. Trioen møter fare, spenning, alt du kan tenke deg ifra iskalde guder, til ulver til Miras, som kan gjøre alt til gull bare ved å ta på den tingen eller den personen, og mye mye mer!

Se min anmeldelse av boka; The Lost Hero

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

En veldig, veldig bra bok. Rick Riordan har klart det igjen. Klart å fått meg hekta på enda en serie. Men WOW for en bok. I Percy Jacksons serien hadde han om greske halvguder og guder. denne serien er en blanding av gresk og romersk. Genialt sier bare jeg. Anbefaler den for alle Percy-tilhengere og alle som interesserer seg for greske og romerske myter. Den er bra både på norsk og engelsk.

Herlig! Veldig bra bok. Interessant og historisk korrekt setting. Passe blanding av humor og dramatikk, og fantasktisk karakterer. Får bare håpe de ikke lager film av dem da Percey Jacson filmene var dårlige.

Fantasy, grøssere og Science-fiction - alt en leseglad ungdom kan finne på å lese
Passer for alder 13-100 år
Alle bøker er utgitt eller vil bli utgitt på Norsk - Og anbefales på det varmeste!

Bøker fra forfatteren Rick Riordan. Suksessforfatter, Fantasy

• "Hades' hus" av Rick Riordan