Den femte kvinnen ; Ett skritt etter

av (forfatter) og Kari Bolstad (oversetter).

Bokklubben krim og spenning og Den norske bokklubben 2004 Innbundet

Den femte kvinnen: Tre besynderlige drap finner sted, og Kurt Wallander og hans kolleger ved politihuset i Ystad forstår snart at det dreier seg om en nøye planlagt hevn. De er på jakt etter en morder som med letthet lurer sine forfølgere på feil spor. Ett skritt etter: Tre ungdommer møtes for å feire sankthans. Iført historiske kostymer og parykker utfører de sine hemmelige rollespill i midtsommernatten. Men bak et tre venter en morder som gir festen en brå og makaber slutt. Da en mangeårig kollega av Kurt Wallander blir myrdet, og de finner et fotografi av noen utkledde ungdommer i dennes leilighet, aner han en sammenheng mellom de to sakene. Dette er den sjette og sjuende romanen om Kurt Wallander.

Forlag Bokklubben krim og spenning Den norske bokklubben

Utgivelsesår 2004

Serie Kurt Wallander (6-7)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige