Den eldste

av (forfatter) og Kyrre Haugen Bakke (oversetter).

Damm 2008 Heftet

Eragon og dragen hans, Safira, har nettopp reddet opprørerne fra utslettelse i kampen mot de mektige styrkene til kong Galbatorix, Rikets grusomme hersker. Nå må Eragon reise til Ellesméra, alvelandet, for å få videregående opplæring i trolldom og kampteknikk. Det er en reise av den sorten man bare legger ut på én gang i livet, og Eragon møter fryktinngytende og spennende mennesker og steder. Samtidig må fetteren hans, Roran, utkjempe et nytt slag hjemme i Karvahall - noe som setter Eragon i enda større fare.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788204136145

EAN 9788204136145

Serier Griff Arven (2)

Genre Fantasy

Bok 2. Om Eragon :) Terningkast 5 :)

Man merker at Paolini er blitt mer moden forfatter med andre bok i Eragon serien. Dette er nok den beste av alle 4 etter min mening. Historien får mer dybde, og man blir enda bedre kjent med paolinis fantasy verden og hans karakterer.

Den andre boken i serien. Fin flyt og videre fremgang i denne boken. Mange spennende overraskelser som gjør at man blir revet med.

Lev i øyeblikket, husk fortiden, og frykt ikke fremtiden, for den eksisterer ikke og den kommer aldri til å gjøre det. Øyeblikket er det eneste vi har.

“It takes courage to admit you are wrong.”
“Only if you are afraid of looking foolish, and I would have looked far more foolish if I persisted in an erroneous belief.”

It's better to be sworn to an honest fool than to a lying scholar.

You devote yourself to that which you believe to be true but cannot prove. There we must agree to disagree.

"Shall we dance,friend of my heart?"

"We shall, little one."

Fantasy, grøssere og Science-fiction - alt en leseglad ungdom kan finne på å lese
Passer for alder 13-100 år
Alle bøker er utgitt eller vil bli utgitt på Norsk - Og anbefales på det varmeste!

Må jo holde styr på hva jeg kommer til å lese dette året også;) Denne gangen har jeg prøvd å skrive litt om hver av bøkene, slik at listen blir litt mer utfyllende. Planen er å komme seg gjennom en bok i uka, altså minst 52 i løpet av året, så får vi se hvor bra/dårlig det prosjektet går;)

Totalt 58 bøker, dog en del lettleste barnebøker. Jeg er fornøyd med å ha kommet meg gjennom prosjektet, det var ikke verre enn at det gikk, til tross for at det nesten ikke ble noe lesing i høst i det hele tatt! Det er ikke alle bøkene jeg har skrevet noe om, men det kommer kanskje etter hvert;)

Disse bøkene er makeløse! (ingen spesiel rekkefølge)

og her er et utvalg av fantasybøker jeg har lest, både nylig og noen for mange år siden.
mange av bøkene her var favorittserier på et eller annet tidspunkt

Bøker jeg har planer om å lese i løpet av 2010 :-)

• "Brisingr, eller Eragon Skuggedreper og Safira Bjartskulars sju løfter" av Christopher Paolini
  • "Arven, eller Sjelenes hvelv" av Christopher Paolini
  • "Brisingr - eragon - Inheritance Cycle, Book 3" av Christopher Paolini