Den ekte gleden

Lunde 2000 Heftet

Boken er en gjennomgåelse av Jesu lignelse om de to sønnene - han som brøt opp hjemmefra og kom tilbake og han som alltid hadde vært på gården.

Denne boken er en gjennomgåelse av Jesu kjente liknelse om de to sønnen - han som brøt opp hjemmefra og kom tilbake til far, og han som alltid hadde vært på gården.-Her taler Kristus om deg selv og om oss. Her lar han oss få se hva kjærlighet han har overfor syndere, skriver Carl Olof Rosenius.Boken gir del i en klassisk vekkelsesforkynnelse og gir mye til alle som vil vite hva sann kristendom er.
Carl Olof Rosenius(1816-1868) var forkynner i Sverige, og skriftene hans ble svært utbredt både i hans eget land, i Danmark og i Norge. Over 150 år senere merkes tydelige, åndelige spor etter den rosenianske vekkelsen. For Rosenius loddet dypt, så klart og forkynte til frigjøring for tusener.

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788252032857

EAN 9788252032857

Dette er en god utleggelse av Jesu lignelse om den bortkomne sønnen. Rosenius tar for seg flere aspekter med liknelsen på en engel og god måte. Boken viser oss veien til sann glede i Kristus, men først må man se seg fortapt uten, for så å få se Farens utstrakte armer rettet mot seg.

Synderen kan aldri bli så ivrig etter å få nåde, at ikke Gud er enda ivrigere etter å gi nåde.