Den døende dandyen

av (forfatter) og Liv Røsjø Sande (oversetter).

Schibsted 2008 Heftet

Kunsthandleren Egon Wallin blir en kald vintermorgen funnet drept i Visby. Kriminaloverbetjent Anders Knutas og kollegaene begynner å undersøke saken og finner ut at Wallin var i ferd med å forlate sitt gamle liv: galleriet, sin kone gjennom 20 år og huset på Gotland. Etterforskningen tiltar når et berømt maleri forsvinner fra kunstmuseet Waldemarsudde og settes i sammenheng med drapet. Dette er den fjerde romanen med Anders Knutas.

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2008

Serie Anders Knutas (4)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Nu är det Katarina Ewerlöf som läser och genast kan jag knyta an till personerna och händelserna på ett helt annat sätt än jag kunde med den föregående boken som lästes av en tråkig inläsare...

• "Den mørke engelen" av Mari Jungstedt
  • "Det fjerde offeret" av Mari Jungstedt
  • "Den sista akten (av Mari Jungstedt) [Imported] [Paperback] (Swedish) (Anders Knutas, del 10)" av Mari Jungstedt
  • "Den siste akten" av Mari Jungstedt
  • "Den mørke engelen" av Mari Jungstedt