Den doble gleden

av (forfatter) og Bjørn Erik Olsen (illustratør).

Genesis 2010 Innbundet

Denne boken inneholder 40 småstykker hvor glede over livet og troen er et gjennomgående tema. Forfatteren beskriver hverdagslige situasjoner og reflekterer over livet. Denne lydboken er i MP3-format. Den kan kun spilles i CD-spillere som kan spille av dette formatet.

Odd J. Eidners forrige bok het Den doble sorgen (2006), Siden da har livet gått videre for forfatteren. I boken Den doble gleden beskriver han hvordan livet ser ut nå - etter en livskrise. Det er blitt en samling med 40 hjertegripende småstykker som skaper forundring, begeistring og livsglede hos leseren. Her finner du hverdagslige situasjoner og dype refleksjoner om livet. Stykkene handler om mange ulike tema, men danner likevel et mønster innenfor rammen av kalenderåret og kirkeårets rytme. Gjennom hele boken ligger en understrøm av glede over livet og troen. Til sammen blir det en dobbel glede. Boken er illustrert med fotografier av Bjørn Erik Olsen. Bilde og tekst gir ofte de samme assosiasjonene, og sammen ønsker forfatteren og fotografen å skape en glede og undring over livet i denne forunderlige verden. Boken passer best i små doser. God vandring!

Forlag Genesis

Genre Personlige beretninger

Jeg har erfart at humoren er en livskraftig energikilde som ikke går tom. Vi trenger humorens veldige kraft hvis vi vil leve et normalt liv igjen etter å ha blitt slått til jorda. Humoren er som en spirekraftig plante som ikke lar seg knekke.

Livet er som en skoledag
hvor Sorg og glede er hovedfag
I gledens time trives vi best,
Men i sorgens time lærer vi mest.

Vi har alltid mer å lære. Og det er i livets skole at vi tilegner oss den aller viktigste lærdommen.

Men det skjer noe med med meg i nærkontakt med døden. Jeg blir enda mer glad i livet!. Å stå ved en gravkant er en stadig påminnelse om at livet er slett ikke noen selvfølge. Det er skjørt og sårbart, tar slutt en dag. Jeg fylles med takknemlighet for det livet som ligger bak. Og jeg utfordres til å ta vare på hver ny dag som blir gitt meg.

For god humor har alltid en brodd av alvor i seg. Og ingen ting er så alvorlig at det går an å flire av det.

En liste over bøker jeg har lest i 2011. Den blir oppdatert jevnlig når jeg har lest flere bøker.