Den alpine lærevei

alpin skiteknikk

av (forfatter) og Gunhild Harman (illustratør).

HarmanSki 2010 Heftet

Dette er en lærebok i skiteknikk og alpin skikjøring, med grundige beskrivelser i tekst og bilder. Boka har en progresjon fra begynnernivå til viderekomne, og er beregnet på både veiledere og alle som ønsker å kjøre alpint og bli bedre på ski. Med ordliste, temaregister og litteraturliste.

Den alpine lærevei er en lærebok i skiteknikk og veiledning i alpin skikjøring. Dette er boken for deg som ønsker å kjøre alpint, og for deg som ønsker å forbedre dine skiferdigheter. Dette er boken alle skiveiledere har ventet på. Den alpine lærevei beskriver nøye og tydelig skiteknikk og skiutrykk. Boken er godt illustrert med beskrivende bilder og tegninger. Gjennom progresjonen i Den alpine lærevei veiledes du som skikjører til å forbedre dine skiferdigheter fra nybegynnernivå til å kunne kjøre sikkert med god teknikk i off piste, kuler, porter eller i park. Med en nytenkende og enkel analyse kan du lese om hva du og dine venner kan forbedre, og hvilke øvelser som passer best. Slik kan du lett oppnå forbedring og fremgang på ski. Gunhild Harman omtaler nøye pedagogikken og metodikken ved veiledning i skiteknikk og skiopplevelser. Den alpine lærevei danner en god plattform for en praktisk tilnærming til de utfordringene du vil møte som skikjører og veileder. Dette er boken du bør lese før du går ut og tar på deg skiene. Gunhild Harman er utdannet internasjonal ISIA skilærer og sivilingeniør i matematikk og fysikk fra NTNU. Hun har erfaring fra flere sesonger som skiinstruktør og skilærer bl.a. i Østerrike, New Zealand, Australia, Hemsedal, Hafjell og Hovden.

Forlag HarmanSki