Demonen fra stjernene

Dr. Spruce Books 2016 E-bok

DEN TREDJE HISTORIEN OM FORFATTEREN EIRIK ILDAHLS UTROLIGE FORTID

Eirik Ildahls serie med seg selv i de mest fantastiske roller er fornøyelig lesing. - En passe dose bekjennelseslitteratur og en stor dose fri fantasi, gir oss de ultimate "skryte og juge historiene". Ildahls presise sjangerlek har ingen grenser.
En ting er sikkert: Det tar alltid av! Med den 3. boken i ILDAHL-SERIEN ser vi tydelig Eirik Ildahls prosjekt. All den grenseløse fantasien som Ildahl må tøyle i sin jobb som manusmekaniker i tv-såper som Hotell Cæsar, slippes løs i en hallusinogen badtrip. Inspirert av bekjennelses-litteraturens navlebeskuende blikk setter Ildahl opp et scenario som utspiller seg alle andre steder enn hjemme ved kjøkkenbenken.

I "Demonen fra stjernene" får Eirik Ildahl uante evner i et møte med blå brennmaneter. Vi dras med på et fantastisk eventyr hvor forfatteren er innom Hamar, Los Angeles, Paulsenkaia, en sydhavsøy og et russisk Oslo som i 2027 blir styrt av guvernør Støre... Hva jakter han egenlig på? - Seg selv selvfølgelig.

Forlag Dr. Spruce Books

Utgivelsesår 2016