Del 1: Det vil helst gå godt ; Del 2: Det blir alvor

Familieforl. 2009 Heftet

Det vil helst gå godt: Her forteller Max Manus selv om sin frivillige innsats i Finlandskrigen og krigsdeltakelsen i Norge, sabotørutdannelse i England, og livet i det okkuperte Norge som en av Gestapos farligste fiender. I denne boka kan leserne følge ham frem til årsskiftet 1943-44. Det blir alvor: Denne boka fortsetter der Det vil helst gå godt slutter. I denne boka følger leserne Oslogjengen fra årsskiftet 1943-44 til krigens slutt.

Forlag Familieforl.

Utgivelsesår 2009

Omtalt tid 1939-1945

Omtalt person Max Manus

Drukningsfølelsen kom over meg da jeg innså at jeg ikke lenger har oversikt over alle de bøkene jeg har lovet meg selv å lese i "nær fremtid". Derfor har jeg valgt å lage en liste over de bøkene som skal prioriteres fremover.

• "Det blir alvor" av Max Manus
  • "Mitt liv" av Max Manus