Dei sju dørene

av (forfatter) og Ane Barmen (oppleser).

Samlaget 2019 Lydfil

Frå forfattaren av «Fugletribunalet»!

Litteraturprofessor Nina Wisløff er i ei brytingstid. Arbeidet hennar kjennest mindre og mindre relevant, og huset hennar skal snart rivast. Mannen er travel helsebyråd, og forholdet til den kyniske legedottera er ikkje det beste. Då leigebuaren deira, Mari, forsvinn sporlaust, går det ikkje lang tid før politiets etterforsking stansar opp. I det stille begynner Nina å nøste opp i kva som kan ha skjedd, og det ho finn, får store ringverknader.

«Dei sju dørene» er ein urovekkande roman om mørke løyndommar og farleg nysgjerrigheit.

Produsert av NLB (Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek)

Forlag Samlaget

Format Lydfil

Omtalt sted Bergen

Språk Nynorsk

Dei sju dørene. Agnes Ravatn.
Eg elskar, altså er eg.
Vel, ser at boka vert omtalt som ein kriminalroman, og det kan vel være rett; for her skjer urett og kriminalitet, som hovedpersonen, litteraturproffessoren Nina, vil etterforske. Det er spanande, irriterande og til dels imponerende, men fram for alt er boka ei flott bok å være i. Agnes skriver med snert, og har eit blikk og formuleringsevne om omverda som berre dei store kan, og denne boka kan nok også etterkvart bli omtalt som ei bok som tar inn over seg metoo-problematikken - i form som ei gresk tragedie.
Agnes Ravatn er ein av våre absolutt største samtidsforfattarar, ho er ennå ung; så eg gleder meg som ein unge til hennar neste prosjekt.
Har du ennå ikkje lese noko av ho; kan du kanskje begynne med essaysamlinga Stillstand.

Nina er lei. Av jobben som litteraturprofessor, av at barndomshjemmet skal rives, av å lese boligannonser, av den arrogante legedatteren, av manglende barnetekke ovenfor barnebarnet.

Mads, Ninas mann, har arvet et hus, og det leier han ut til en ung alenemor. Legedatter, Ingeborg, og ektemannen har fått skjeggkre i leiligheten. Ingeborg er hysterisk. Her skal det selges fortere enn svint! Det utleide huset passer perfekt inn i planene hennes. Nina prøver å argumentere med at det faktisk bor noen i huset, men Ingeborg er ikke til å rikke. Hun vil på "visning".

Få dager senere leser Nina i avisen at leieboeren er forsvunnet. Kan det ha noe med henne og Ingeborg å gjøre? Da Nina endelig kommer på hvor hun har denne Mari fra, blir mysteriet med forsvinningen enda større. Nina innleder sin egen etterforskning da politiet gir opp. Nysgjerrigheten hennes avdekker mørke hemmeligheter.

For en sidevender av Ravatn! LES!!!

Morosam, og ikkje minst spanande. Litteraturvitaren Nina Wisløff får uventa høve til å prøve ut fagteorien sin på å løyse ei kriminalsak. Her vert både eventyret om riddar Blåskjegg og overføringsteoriane til Freud og Jung tekne i bruk i fullt alvor, men med høgst tvilsam nytteverdi. Mysteriet vert likevel løyst på dramatisk vis. Ravatn skriv sers godt.

Smart, morsom og etterhvert ganske så uhyggelig. Ravatn på sitt beste!

Alle skjønar jo at hovudpoenget med litteratur er å skremme barn til å halde kjeft og oppføre seg. Og til å få dei til å sove. Men det er jo faktisk utruleg viktig!

Verdas eldste yrke er forteljar.

Nokre av studentane tar notat, det må ho jo kunne gå ut frå, men ho førestiller seg at det store fleirtalet sit og bestiller klede på nettet.

Ødipus ser ingenting før han . Men no når han ser det, at han har gifta seg med mor si og drepe far sin, då søker han mørket.

Gifta seg med mor si? kjem det frå første rad. What?

For de som ønsker å lese nynorsk

• "Hardanger - noveller" av Marit Eikemo
  • "Vintertonar - roman" av Anders Totland