Dear daughter

2014 Heftet

'As soon as they processed my release Noah and I hit the ground running. A change of clothes. A wig. An inconspicuous sedan. We doubled back once, twice, then drove south when we were really headed east. In San Francisco we had a girl who looked like me board a plane to Hawaii. Oh, I thought I was so clever. But you probably already know that I'm not.' LA IT girl Janie Jenkins has it all. The looks, the brains, the connections. The criminal record. Ten years ago, in a trial that transfixed America, Janie was convicted of murdering her mother. Now she's been released on a technicality she's determined to unravel the mystery of her mother's last words, words that send her to a tiny town in the very back of beyond. But with the whole of America's media on her tail, convinced she's literally got away with murder, she has to do everything she can to throw her pursuers off the scent. She knows she really didn't like her mother. Could she have killed her?

Utgivelsesår 2014

Genre Krim

Omtalt sted USA

Som spenningsbok er den ganske god, men som samfunnssatire og ikke minst rent språklig er den et funn. Les hele omtalen på bloggen min Bjørnebok.

Ser at det er mange som likar denne, men eg tykte ho var lite spennande. Veldig amerikansk, ein del ord og referansar som ikkje var så lett å forstå. Elles var ho lettlesen

Denne kunne ha blitt spennende! Den ble alt for lang og slutten var ille.

Jeg ble dratt inn i boka fra første side og fikk dermed høye forventninger til at dette kunne bli bra. Men det tok ikke lang tid før håpet ble knust, for dette var surr og rot fra ende til annen. Jeg klarte ikke å henge med i svingene på hvem som var hvem og hadde et forhold til hvem eller noe som helst annet.
Terningkast 1.

Fy flate, hun hadde løyet om alderen min også, ikke sant? Og det betydde at min far ikke var en jævla død gammel gubbe fra Liechtenstein, men en taper fra Sør-Dakota.
Den hurpa. Jeg hadde hatt en far i alle disse årene.
Verre enn det, jeg hadde lest det gale horoskopet i årevis.

Ingen som kjente Jane Jenkins kunne ha trodd at hun var i stand til å begå mord.
"Jeg ville aldri gjettet det," sa Grant Collins, en av Janies klassekamerater. "Hvorfor skulle hun gjøre noe sånt? Hun var jo allerede kjendis."

Så denne lista på siden deadgoodbooks, og siden jeg liker krim og jeg ikke har lest noen av disse bøkene før, vil jeg lage en liste av de her som en påminnelse til meg selv. Kanskje andre får lyst til å lese også? Her er lenke til den opprinnelige lista: Deadgoodbooks

Leseliste.

• "Den gode løgnhals" av Nicholas Searle
  • "Offer 55" av James Delargy
  • "Eksilets grenser - roman" av Vanessa Manko
  • "Under falkens vinger" av Anton Marklund
  • "Den store flukten - historien om andre verdenskrigs dristigste fangeflukt" av Guy Walters