De usynlige brødre

thriller

Aschehoug 2006 Innbundet

Mai-Britt Fossen, forlagsredaktør og småbarnsmor, tar livet av seg selv på en fortauskafé i Paris. Ifølge ektemannen Finn-Erik har de vært lykkelige sammen. Eksmannen hennes, matematikeren Even Vik, blir mer og mer sikker på at Mai-Britt ikke har begått selvmord frivillig. Han reiser til Paris, og finner ut at Mai-Britt har skrevet på en bok om Isaac Newtons hemmelige liv. Even begynner å tro at manuskriptets innhold har noe med dødsfallet hennes å gjøre. Dette er første bok om Even Vik.

En kvinne tar livet av seg på en fortauskafé i Paris. Foran øynene på sjokkerte kafégjester setter hun en pistol i munnen og trekker av.
Mai-Britt Fossen var forlagsredaktør, gift og mor til to små barn. Hun hadde også en eksmann, matematikkprofessoren Even Vik, som blir mer og mer overbevist om at hun ikke frivillig tok livet av seg. Han reiser til Paris, der han oppdager at Mai-Britt holdt på å skrive en bok om Isaac Newton. Etter hvert forstår Even at Mai-Britt var på sporet av Newtons godt bevarte hemmeligheter. Farlige hemmeligheter. Men hvorfor måtte hun bøte med livet for sin nyoppdagede kunnskap om vitenskapsmannen?
Kurt Aust er kjent for sine historiske kriminalromaner. De usynlige brødre henter handling fra nåtiden, og her avslører forfatteren en av sine spesialiteter, nemlig kunnskap om koder og tallenes uendelige muligheter.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788203191466