De uskyldige

av (forfatter) og Kristine T.G. Hardeberg (oppleser).

Liv forlag 2020 Lydfil

Sandra leter etter faren sin, en jakt som fører henne fra en liten bygd på Vestlandet til Firenze i Italia, byen som er hennes eneste spor. Men, søket etter faren skal vise seg å avsløre sjokkerende hemmeligheter om begge foreldrene. Under buegangene i Europas aller første barnehjem opplever Sandra hvordan historie og nåtid henger sammen, hvor sterkt båndet mellom mor og barn kan være. For parallelt med Sandras historie følger vi også Teresa, en oppvakt jente i frigjøringskrigens Italia, en tid da muligheter og begrensninger går hånd i hånd. Mest av alt ønsker hun seg utdannelse, men følgene vil bli skjebnesvangre for henne - og for Sandra. Er det mulig å stole på et annet menneske? De uskyldige handler om livsvalg og tilhørighet, om mysterier og håp. Bli med inn i inn i de trange gatene i en av de viktigste italienske renessansebyene i denne gripende slektsromanen som portretterer både skjørheten og styrken i det å være en familie.

Forlag Liv forlag

Utgivelsesår 2020

Format Lydfil

Serie Firenze (1)

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid 1990-1999 1850-1899

Omtalt sted Firenze

Denne boken synes jeg var veldig bra. Jeg satte meg ned en kveld og leste seks timer i strekk, klarte ikke legge den fra meg! Historien er både spennende og troverdig, og jeg ble oppriktig glad i hovedpersonen Teresa. Anbefales!

Jeg er ikke en mann av store ord men nå skulle jeg ønske jeg var det. Jeg kan rett og slett ikke komme på at jeg noensinne har lest en bok som har truffet meg slik som De Uskyldige av Kristine T.G. Hardeberg...

De uskyldige er en rik debut med en fortelling som holdt meg interessert boka gjennom. Gleder meg til neste bok fra Hardeberg.

En bok jeg virkelig koste meg med å lese. Leste den ut i løpet av helga, og la den bare fra meg når mann og barn trengte meg... Spennende å se hvordan de to historiene ble knytt sammen. Anbefaler absolutt boka.

Lest

• "Snø fra Brasil" av Adriana Lisboa
  • "Dagen da min bestefar var helt - roman" av Paulus Hochgatterer
  • "Som en fjær i vinden" av Sofia Lundberg
  • "Hadde jeg vinger - noveller" av Margaret Skjelbred
  • "Skrevet i stjernene - iblant trenger skjebnen en liten dytt i riktig retning" av Minnie Darke
  • "Bli hos meg - roman" av Marianne Storberg
  • "Regnvokteren" av Tatiana de Rosnay