De seksten beste Egner-viser ; Karius og Baktus : hørespill med sang og musikk

av (forfatter), Christian Hartmann (komponist), Thorbjørn Egner (oppleser), Turid Haaland (oppleser) og Kari Diesen (oppleser).

Barneselskapet 2003 CD

CD-en inneholder et hørespill i fire akter om Karius og Baktus, samt disse sangene: Bamses fødselsdag, Sjørøvervise, Løvesangen, Dyrene i Afrika, Visen om Vesle Hoa, Klokkemaker Flikk-Flakk, Den glade familie, Gamle oldefar på veggen, Malervise, Kjøreturen, Den uheldige mannen, Ola dekksgutt fra Sandefjord, Lofottorsken, De fire kattene og den vesle musa, Vi har den ære og gratulere. Heftet inneholder alle sangtekstene, og Egners egne illustrasjoner.

Forlag Barneselskapet

Utgivelsesår 2003

Format CD

• "Ole Brumm og vennene hans" av Alan Alexander Milne
  • "Telle-boka" av Thorbjørn Egner
  • "Musikantene kommer til byen - en liten musikant-historie med viser og muntre musikanter" av Thorbjørn Egner
  • "Kaptein Sorte Bill og andre kjente Egner-viser" av Thorbjørn Egner
  • "Da Per var ku" av Thorbjørn Egner