De dødes skip

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2018 E-bok

Norrøne guder slik du aldri tidligere har sett dem - gjør deg klar for et vått, vilt og fantastisk eventyr!
Magnus og vennene hans tar båten til Jotunheimen og Nivlheims ytterkanter på jakt etter Åsgards største trussel. Ragnarok lurer nok en gang rundt hjørnet, og verdens skjebne ligger i Magnus' hender.
Siden moren døde på mystisk vis, har Magnus Chase bodd på gaten. En dag spores han opp av onkelen, som forteller Magnus at han er sønn av en norrøn gud. Dette er tredje og siste bok i serien om Magnus Chase.
Om forfatteren: Rick Riordan er forfatter av de kritikerroste og prisbelønnede ungdomsseriene Percy Jackson, Kanekrøniken, Gudene fra Olympos og Magnus Chase og gudene fra Åsgard. Riordan har solgt mer enn 35 millioner bøker bare i USA, og ble i 2011 kåret til årets beste barnebokforfatter av mer enn 500 000 amerikanske lesere.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2018

ISBN13 9788241916199

EAN 9788241916199

Serie Magnus Chase og gudene fra Åsgard (3)

Genre Fantasy Spenning

Andre bok i Magnus Chase serien. Jeg synes Riordan skriver helt fantastisk, men det jeg liker spesielt godt er hvordan han "setter" karakterene sine. Jeg tenker at det er kjent at hans første helt Percy Jackson har ADHD og dysleksi, og i Magnus Chase er det Alex og LGBT som har fokus - eller fokus, Riordan faller heldigvis ikke for trikset til å misjonere med litt historie utenpå. Her er det virkelig, fantastiske historier hvor både den norrøne mytologien og LGBT er en del av dette. Det at det er Loke sin sønn/datter som er shiftshaperen passer perfekt. Synes Riordan har et omsorgsfullt blikk på de karakterene han skaper og jeg kjenner jeg blir glad i dem - slik det alltid er i stor litteratur.

• "Den mørke spådommen" av Rick Riordan
  • "Tyrannens grav" av Rick Riordan