De dødes hus

av (forfatter) og Hedda Munthe (oppleser).

Lydbokforlaget 2016 Lydfil

I Jorun Thørrings sjette kriminalroman kobles et legendarisk vinslott, en tyrannisk eier og ugjerninger begått under krigen sammen i et drivende spenningsdrama.

Liket av en eldre mann blir funnet i en leilighet i Paris. Når det viser seg å være eieren av en mektig vingård, føres etterforskningen til et slott i Bordeaux. Den norske, Paris-baserte spesialetterforskeren Orla Os og kollegaen Nicolas Roland blir snart trukket inn i slottets mørke kjellere, trange tårnrom og dunkle historie. Slottets nye eier og de ansatte er merkelig tause og avvisende. Alle skjuler noe, men hva? Når Orla begynner å grave i fortiden, oppdager hun brutale og fortiede familiehistorier. Kanskje fortielsen begynte under krigen, den gang tyske soldater beslagla årgangsvinene, og slottsherren forsøkte å skjule vinskattene ved å mure dem inn i hemmelige kjellerrom? Når Orla og Roland blir innesperret på slottet under en høststorm, skjer et nytt drap. Det blir åpenbart at gjerningspersonen må være en som befinner seg på stedet.

Dette er den tredje kriminalromanen om spesialetterforsker Orla Os.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2016

Format Lydfil

Serie Orla Os (3)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Frankrike

Denne krimboken er meget spennende og godt skrevet. Den er denne forfatterens beste bok. Den er engasjerende og gir et godt innblikk i et vinslotts hemmeligheter.

Syntes dette begynte som en samlig klisjeer og visste ikke om jeg skulle gidde å høre videre. Men du store som det tok seg opp! Det ble både spennende og engasjerende. Selv om jeg ikke er så begeistra for oppleseren, men hun var også bedre enn vanlig.

koselig krim og tildels spennende. Jeg liker Orla og ideene rundt den nordnorske jenta i paris- skulle gjerne hatt enda flere innblikk i den delen av romanen

• "Vintervann" av Susanne Jansson
  • "Når sporene forsvinner" av Elina Backman