De desperates café

av (forfatter) og Astrid E. Sauge (oversetter).

Damm 2004 Heftet

Tara, Katherine og Fintan har vært venner fra de var tenåringer som gikk i leggvarmere og stretchjeans og hørte på Duran Duran. Nå er de fylt tretti og bor i London, men bare Fintan har funnet ekte kjærlighet. Tara tror det er bedre å ha en hvilken som helst mann enn ingen mann i det hele tatt og Katherine er bare interessert i et forhold til fjernkontrollen.

Tara, Katherine og Fintan vokste opp i en irsk småby og har vært bestevenner siden skoledagene da de jogget rundt i rosa trikot og leggvarmere og digget Duran Duran. Nå bor de i London, men sliter fortsatt med å finne stilen.Tara har nettopp fylt tretti, og har valget mellom å dumpe den kjipe samboen eller støve ned i en brun hybel.

Katherine er livredd for å oppleve hjertesorg, og tilbringer ensomme kvelder med fjernkontrollen. Men en ny smukkas på jobben tilbyr

seg å komme og skifte kanal ...

Fintan har riktignok hell i kjærlighet, men får smertelig erfare at ingenting varer evig. Hans skjebne skaker opp vennene og tvinger dem til

å se livet i et helt nytt perspektiv.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788204097989

EAN 9788204097989

Omtalt sted London

Veldig flott lesing. Dybde, med simpel forteljarteknikk, alt i alt om karakterar som du kjem til å huske, både for det gode og det vonde. Vi alle har til tider måtte oppleve skuffelsar og jordskjelv, og dinne boka er definitivt eit flott eksempel på det.
Den kjeme til å varme brystkassa di.

Legger ut bøker vi har lest i lesesirkelen.

Dette er ei liste over bøker jeg har lest eller skal lese som har et transportmiddel i tittelen eller på omslaget.

• "Under the duvet - notes on high heels, movie deals, wagon wheels, shoes, reviews, having the blues, builders, babies, families and other calamities" av Marian Keyes
  • "Lucy Sullivan skal gifte seg" av Marian Keyes
  • "En sak har minst tre sider" av Marian Keyes