Datterens drøm

av (forfatter) og Heidi Sævareid (oversetter).

Lunde 2011 Heftet

Carolyn knytter sterkere bånd til bestemora enn til si egen mor. Nå knyttes også Carolyns datter May Flower Dawn sterkt til si bestemor, og skaper nok en kløft mellom generasjonene. Dawn ønsker å unngå feilene til tidligere generasjoner, og forsøker å skape en bro mellom kvinnene i familien.

Her kommer den gripende slutten på historien som begynte i "Datteren" - et familiedrama om de ofre en mor gjør for sin datter. Handlingen i "Datterens drøm" spenner fra 1950-tallet og frem til i dag. Carolyn strever med å finne sin plass i et urolig familielandskap. Med moren, Hildemara, syk av tuberkulose og i selvpålagt karantene på rommet sitt, knytter Carolyn et sterkt bånd til bestemor Marta. Marta flytter inn for å stelle for familien, men spenningen mellom henne og Hildemara er til å ta og føle på.

Forlag Lunde

ISBN13 9788252001303

EAN 9788252001303

Serie Morsarven (2)

Genre Religiøs litteratur

Denne fortsettelsen på datteren er like gripende og fremdeles kamp mellom generasjonene. Misforståelser mellom mor og datter. Ett barnebarn som klarer å forene mor og datter. Bra historie.

Uthold alt du møter i livet. Lær alt du kan. Legg merke til alle velsignelser. Gi aldri opp. Fortsett å vokse i Herren.

"Livet er ikke enkelt. Vi må bare gjøre det beste ut av hva Gud gir oss." "Men jeg har rotet til alt sammen." "Det handler ikke om hva du har gjort. Det handler om hva du har tenkt å gjøre nå."

Gud, gi meg slik sinnsro at jeg formår å godta de ting jeg ikke kan forandre.

Gud, gi meg mot til å forandre de ting jeg kan.

"Jammen godt at Gud ikke lar seg begrense av planene vi selv legger. Hans plan er så uendelig mye større. Når du blir så gammel som meg, får du tid til å sitte stille og ta et grundig overblikk over livet ditt. Da kommer du til å skjønne at Guds plan også var mye bedre."

"De elsket meg, men satte til side sine egne behov for min skyld. Enten så er folk en klamp om foten på deg, eller så gir de deg vinger."