Dans stille før stormen

Samlaget 2014 E-bok

Julie har øvd som ein gal for å klare opptaksprøvene til ballettskolen i London, men denne ettermiddagen rett før ho skal reise tar ho ein pause i dansinga for å vere med kjærasten ut i sjarken hans. Dei går i land på skjera, men brått blir idyllen broten av ei ulykke. Julie må sette livet og dansen på spel for å redde den unge fiskaren ho elskar.
Ein medrivande og intens roman om hav, dans og to unge elskande som ikkje deler framtidstankar, men likevel drøymer om eit liv med kvarandre.
Torvald Sund frå Levanger har ein lang og variert forfattarskap bak seg, denne gongen slår han til med ei bok om kjærleik på tvers av bakgrunn og familie.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2014

Omtalt sted Trøndelag

Dramatikk i havgapet

Ungjenta Julie er hovudpersonen. Ho har gått på danselina ved Olav Duun vidaregåande i Namsos. Ballett er livet hennar, og ho ser føre seg ei framtid som dansar.
Om kort tid skal ho til London for å gjere opptaksprøve på ein ballettskule. Julie er svært glad i fiskarguten Runar, som på si side forgudar dansejenta si.
Tida for Julie si avreise nærmar seg, så ein dag reiser dei langt ut i havet, mot Sklinna. Dagen er fin, og saman går dei i land på øya. Dei er lukkelege, har planane klare for framtida.
Så rammar ulykka dei; Runar skadar seg stygt. Julie må skaffe hjelp frå fastlandet, noko som viser seg å verte vanskeleg.

Thorvald Sund skildrar dei to ungdomane med varme.
Det verkar som han kjenner godt til områda han skildrar.
Tidsperspektivet er ikkje langt, men han greier å få ein medrivande intensitet inn i forteljinga. Likevel – eg sat med ei kjensle av at det vart i meste laget med uhell som skulle råke dei to (men, så er eg heller ikkje i målgruppa, berre så det er sagt ).
Ei ungdomsbok, der kanskje spesielt jenter vil like boka.

Farvel, Runar, tenkte ho. Hald ut, no skal eg hente hjelp til deg. Ho drog hendelen attover, såg sjarken bakke ut frå svaberget, vrei på rattet og drog hendelen fram der det sto "fast", faster than fast! Og ho og sjarken stod ut mot opent hav.

Noen nynorskbøker jeg skal anbefale til en vg1 klasse i dag. Litt for enhver smak? Unngår de tykkeste, men kommer til å nevne Ringdrotten for spesielt interesserte...

• "Stakkars Ibsen!" av Dag Larsen
  • "Sommerengel" av Anniken Bjørnes