Dagen er kommet

av (forfatter), Kari Engen (oversetter) og Kristine Rui Slettebakken (oppleser).

Bonnier norsk forlag 2022 Lydfil

Bøkene til Ninni Schulman har til sammen solgt i flere enn 1 million eksemplarer. Elsket av leserne og hyllet av kritikerne.
Skriver i samme tradisjon som Åsa Larsson.

«En verdig slutt på en svært velskrevet septett med bøker der menneskene står i sentrum.» -Uppsala Nya Tidning

Noen dager før jul blir Harry og Inga Tynning funnet brutalt drept i hjemmet sitt et par mil nord for Hagfors. Huset er endevendt, og både penger og smykker er stjålet. Det eldre ekteparet har levd et tilsynelatende stille og rolig liv, og det er ingenting som tyder på at de hadde fiender. Politiet, med Christer Berglund og Petra Wilander i spissen, har mistanke om at det er et ran som har gått galt. Jo mer de undersøker saken, desto merkeligere og mer ubehagelig viser den seg å være. Journalisten Magdalena Hansson er tilbake på jobben etter en lang sykemelding og blir snart engasjert i drapene som ryster bygda.

Ninni Schulman er født i 1972 og oppvokst i Värmland, men bor nå i Stockholm sammen med de to barna sine. Kriminalromanene om journalisten Magdalena Hansson er elsket av leserne og hyllet av kritikerne. Bøkene hennes har til sammen solgt i flere enn 1 million eksemplarer.

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2022

Format Lydfil

Serie Magdalena Hansson (7)

Genre Krim

Omtalt sted Sverige

BOKOMTALE: Dagen er kommet av Ninni Schulman. Leseeksemplar fra Bonnier

Heidi og Kent reiser til Hagfors, hvor de skal samles til den tradisjonelle julefeiringen med Heidis familie; foreldrene, søsteren Ylva, og broren Emanuel med kona Claudia. Feiringen tar en helt annen vending enn de hadde sett for seg, da det viser seg at foreldrene er myrdet. Politifolkene Christer Berglund og Petra Wilander mistanker at det er et ran som har gått galt. Men det noen biter som ikke passer inn i puslespillet.

Selv om jeg hadde mine mistanker om løsningen, som viste seg å stemme, var det likevel en god bok med en nerve av spenning, som gjorde det vanskelig å legge den fra seg.

Les hele omtalen her

Denne begynte jeg på i går og leste den ferdig i dag... Schulman leverer som vanlig! Full fart fra første side, men denne gangen gjettet jeg i alle fall deler av plotet underveis.

• "Det tause vitnet" av Elly Griffiths
  • "Når sporene forsvinner" av Elina Backman