Dårens datter

av (forfatter) og Gry Brenna (oversetter).

Gyldendal 2010 Innbundet

Connie er ei jente med lite fett på kroppen og mange floker i håret. Moren er død, og hun vokser opp hos en tante i frikirkebyen Jönköping. Faren hennes er verdens beste pappa, men han dukker opp bare når det passer ham. Connie får etterhvert en sjelefrende i den jevngamle Kalle, og sammen parerer de slagene fra de voksnes verden. Ubevisst begynner Connie å etterligne sin pappa, mannen som tøyer grenser for spenningens skyld.

En uforglemmelig, varm, humoristisk og delvis selvbiografisk roman om ei lita jentes betingelsesløse kjærlighet til en far som ikke ligner noen annen.

Connie er ei jente med lite fett på kroppen og mange floker i håret. Moren er død, og hun vokser opp hos en tante i frikirkebyen Jönköping. Faren hennes er verdens beste pappa, men han dukker opp bare når det passer ham.Connie er ikke som andre unger. Å hoppe tau interesserer henne like lite som lærerinnens forsøk på å lære fra seg alfabetet. Men etter hvert får hun en sjelefrende i den jevngamle Kalle. Sammen parerer de slagene fra de voksnes verden.Ubevisst begynner Connie å etterligne sin pappa ? den karismatiske sjarmøren som bytter venninne oftere enn han skifter underbukser, bohemen, kondomselgeren, Cornelis-imitatoren, racerbilkjøreren og fengselsfuglen. Mannen som tøyer grenser for spenningens skyld.Dårens datter handler om ei lita jentes betingelsesløse kjærlighet til en far som ikke ligner noen annen. En uforglemmelig, varm, humoristisk og delvis selvbiografisk roman.«... morsom, til ettertanke, uimotståelig, gripende.» Erik Löfvendahl, Svenska Dagbladet

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788205388307