Da lo folk!

Leif Justers lange liv

av (forfatter) og Siri Juster (medforfatter).

Aschehoug 2010 Innbundet

Boka følger komikeren Leif Juster gjennom oppveksten på Grünerløkka og debuten på Chat Noir via tida under annen verdenskrig og innledningen på karrieren som filmskuespiller, til etableringen av Edderkoppen og den senere karrieren på Oslo Nye Teater. Med oversikt over Justers roller 1928-1994.

Leif Juster var en av norsk teater- og filmhistories mest folkekjære kunstnere i mer enn 60 år, av mange betraktet som Norges morsomste mann gjennom tidene. I denne boken får vi følge komikeren fra starten på Chat Noir via krigstiden og begynnelsen på filmkarrieren til etableringen av revyteateret Edderkoppen. Også hans tid som skuespiller på Oslo Nye Teater blir skildret. Vi kommer mennesket Leif Juster tett inn på livet, ikke minst gjennom minnene til hans datter Siri. "Da lo folk! Leif Justers lange liv" er en bok til glede og ettertanke.

ISBN13 9788203291746

EAN 9788203291746