Cross bones

William Heinemann 2005 Heftet

Det ser ut som om den døde mannen har begått selvmord, men slektningene hans nekter for at han kan ha tatt livet av seg selv. Han blei oppdaget i et skap etter ei uke, så liket er nesten ugjenkjennelig. Dr. Temperance Brennans medisinske ekspertise er påkrevet, og mens hun jobber med å finne dødsårsaken, får hun plutselig overlevert et fotografi av et skjelett. Den fremmede mannen som gir henne bildet, sier at det vil gi henne svaret på hvorfor mannen er død. Politimannen Andrew Ryan jobber også med saka, og samtidig som forholdet hans til Temperance utvikler seg, forsøker de å finne ut hvem den ortodokse jøden egentlig var. Dette er den åttende romanen om Tempe Brennan.

Forlag William Heinemann

Utgivelsesår 2005

Genre Spenning

Omtalt sted Israel

Tja, innhaldet er ikkje det mest sannsynlige, kanskje, men var forsåvidt ok som "tidtrøyte", om nokon forstår uttrykket.
Historia om Tempe og hennar meir eller mindre utrulige opplevingar i Israel er litt i overkant. Får nokre assosiasjonar til bøkene om Maria Magdalena som eg brukte litt tid på tidlegare i år.

Bøker som er gjort til film/serie, som jeg både har lest og sett. Jeg har bare lagt ut den første boka i en bokserie.
Lista er ikke rangert på noen måte.

• "Monday mourning" av Kathy Reichs
  • "Beskjed fra de døde" av Kathy Reichs