Crazy love

overveldet av kjærlighetens Gud

av (forfatter), Danae Yankoski (medforfatter) og Laila Dahl Karlsen (oversetter).

Hermon 2010 Heftet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Forfatteren ser på hvordan Bibelen kaller kristne til å leve. Han skriver om den kristnes kjærlighetsrelasjon til Gud, og oppfordrer kristne menigheter til å overgi seg til Guds kjærlighet fremfor kun å tilbe Gud gjennom krav, bud og ritualer.

Har du noen gang spurt deg selv om vi har gått glipp av den? Det er vanvittig å tenke på. Universets Gud - skaperen av hydrogen og granbar, galakser og e-moll - elsker oss med en radikal, betingelsesløs og selvoppofrende kjærlighet. Enten vi har formulert det i ord eller ikke ... så vet vi at ikke alt er som det skal være. Er det noe dypt på innsiden av deg som lengter etter å bryte løs fra status quo? Er du sulten på en ekte tro som forholder seg til problemene i vår verden - med praktiske og gjennomgripende løsninger? Svaret på religiøs selvtilfredshet og apati er nemlig ikke å skape en masse krav og bud - nei, det er å bli dypt forelsket i Gud. Og når du en gang har møtt hans grenseløse kjærlighet, blir du aldri mer den samme. Når du er fullstendig og hodestups forelsket i noen, forandrer det nemlig alt.

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788230207499

EAN 9788230207499

Min egen kjærlighet til og lengsel etter mine barns kjærlighet, er så sterk at det har åpnet øynene mine for hvor sterk Gud lengter etter oss og elsker oss. Måten datteren min uttrykker sin kjærlighet til meg på, og hennes ønske om å være sammen men deg, gjør meg full av undring. Ingenting kan sammenlignes med følelsen av å virkelig være ønsket av barna dine. Denne erfaringen har fått meg til å forstå at min lengsel etter barna mine bare er en svak avglans av Guds store kjærlighet til meg og hvert eneste menneske Han har skapt.

”Vi bør erkjenne vår mangel på kontroll og strekke oss mot Gud. Hvis livet var stabilt, hadde jeg aldri trengt Guds hjelp. Siden det ikke er det, strekker jeg meg stadig ut etter Ham. Jeg er takknemlig for det ukjente og for at jeg ikke har kontroll, for det får meg til å løpe etter Gud.”

• "Mer lik Jesus - forandring du lengter etter" av Rick Warren
  • "Brev fra en skeptiker" av Gregory A. Boyd
  • "Djevelen dypper pennen" av C.S. Lewis
  • "Nådens gåte" av Philip Yancey
  • "Ufattelig kjærlighet" av Francine Rivers
  • "Skuret - der tragedien konfronterer evigheten" av William P. Young
  • "Kjærlighetens fem språk - hvordan uttrykke hjertevarme overfor den du er glad i" av Gary Chapman
  • "The thread" av Victoria Hislop
  • "Blomstenes hemmelige språk - roman" av Vanessa Diffenbaugh