Coyotéros ; Helvete under null

Bladkompaniet 1974 Innbundet

Coyotéros: Mannen som rir inn er Morgan Kane, stedet er San Carlos-reservasjonen, Arizona. Oppdraget er Mennesketyveri, og resultatet er en blodig kamp med tre leiemordere og en kjeltring av en indianeragent. Men dette er bare begynnelsen. Først nå kommer Coyotéros inn i bildet, grensebandittene som fyller selv en apachespeider som Shilo med frykt. Helvete under null: U.S. Marshal Morgan Kane har alltid forestilt seg helvete som et meget varmt sted - inntil han kommer til Nord-Dakota vinteren 1885. Dakota er indianerterritoriet fremfor noe. Det er uhyggelige rapporter myndighetene får fra den frosne ødemarken - blodige overfall på pelsjegere, hele stammer som blir overfalt, hytter som blir brent - det er som om den onde selv raser over landet med drap og tortur. Og da chippewa-indianerne gjør opprør, er ikke lenger nordlyset hvitt - det er blodrødt!

Forlag Bladkompaniet

Utgivelsesår 1974