Count Karlstein, or The ride of the demon huntsman

av (forfatter) og Diana Bryan (illustratør).

Doubleday 2002 Innbundet

Ingen i landsbyen Karlstein tør å forlate hjemmene sine på allehelgensdag. Dette er natten da demonen Zamiel kommer for å kreve sitt bytte. Den onde Grev Karlstein har inngått en forferdelig avtale med demonen. Ved å ofre sine to nieser vil han kunne betale sin gjeld. Niesene Luzy og Charlotte er nå avhengig av hjelp fra kammerpiken Hildi og hennes tapre bror, Peter.

Forlag Doubleday

Utgivelsesår 2002

Genre Grøssere

Personlig så ble jeg skuffet av denne boken. Det ble tungt å lese og historien virket inkonsekvent. Det var nesten så jeg valgte å gi slipp på denne boken før slutt.

Nå er jeg ikke en 100% elsker av bøker men av og til er det godt å lese litt, jeg er veldig kresen på bøker men denne boken tok jeg bare tilfeldig på skolebiblioteket og begynte å lese, etter en time var jeg allerede fast i historien til Hildi og de to jentene. jeg synes at denne boken ikke passer voksene personer ( over 15 år ) for denne boken er ikke så mye i kategorien grøsser, mer i komedie, for det er mange artige hendelser eller setninger mange gamle personer vill forstå, men de som har kritisert denne boken er over ihvertfall 25-30 år, de vill ikke se det så komisk med noen linjer, så derfor er denne boken så genial! det er full av spenning og en type mystikk som kommer godt frem, som hvordan demonen zamiel egentlig ser ut eller når jentene våkner i hytta, det kommer godt frem hvordan hun ene har det!
PS dette er ikke kritikk til de som har allerede har skrevet en komentar til denne boken, men det er min personlige mening.

• "Kampen om speilet - historien om Allefall" av Fartein Døvle Jonassen
  • "Jakob og Fugleskremselet" av Philip Pullman
  • "Valiant (Modern Tale of Faerie)" av Holly Black
  • "Trofast redder julen" av Roddy Doyle
  • "Pirater! - de sanne og bemerkelsesverdige opplevelsene til de kvinnelige piratene Minerva Sharpe og Nancy Kington" av Celia Rees
  • "Den vidunderlige leken" av Thore Hansen
  • "Skogene kommer - hun var halvt alv, halvt menneske og et bindeledd mellom to verdener" av Thore Hansen
  • "Golak" av Josefine Ottesen
  • "Der elven gjør en sving" av Thore Hansen
  • "Blodrød rubin" av Philip Pullman
  • "Drømmer, lengsler og mørke skoger - fortellinger fra Skogland" av Thore Hansen
  • "Alvens lengsel" av Thore Hansen