Collage

Finn Aage Andersen

av (medarbeider).

Oplandske bokforlag 2012 Heftet

Boka viser kunstneren Finn Aage Andersens arbeider i collage i perioden 1976-2012. Den inneholder også en artikkel av Øivind Storm Bjerke og skjønnlitterære tekster av Linda Cecilie Gabrielsen. CD-en inneholder 555 av Andersens collager.

Oplandske Bokforlag har gitt ut kunstboka Collage som setter søkelyset på Finn Aage Andersens arbeider med collage fra 1976-2012. Professor Øivind Storm Bjerke ser i artikkelen .Collagekunstneren. på collagen i internasjonalt perspektiv, men plasserer også Finn Aage Andersen i denne tradisjonen. Han hevder blant annet at: .Finn Aage Andersen inntar i norsk sammenheng en unik posisjon i forhold til collage som teknikk, medium og genre. Gjennom trettifem år har han bygget opp et livsverk av collager som i omfang er uten sidestykke i Norge.. Boka inneholder også flere skjønnlitterære tekster av Linda Cecilie Gabrielsen, tekster som får leseren til å undre seg over hva det egentlig er man ser, når man ser på disse bildene. Boka inneholder 150 collager og med boka følger også en CD med 555 av kunstnerens collager.

Forlag Oplandske bokforlag

ISBN13 9788275181914