City of glass

av (forfatter), David Mazzucchelli (forfatter), Paul Karasik (illustratør), David Mazzucchelli (illustratør) og Paul Auster (opprinnelig forfatter).

Picador 2004 Heftet

Rammen for fortellingen er New York, og den handler om forfatteren David Quinn, som skriver krimromaner om privatdetektiven Max Work under pseudonymet William Wilson. Tegneserieromanen bygger på Austers kortroman som første gang kom ut på norsk som en del av New York-trilogien (1988).

Forlag Picador

Utgivelsesår 2004

Omtalt sted New York

En veldig rett frem adaptasjon, som i liten grad tilfører originalen noe som helst. Les heller Paul Austers kortroman.

Denne listen inneholder 100 utvalgte tegneserier som ingen av oss har lest/fullført før, og som vi av ulike grunner finner verdt å bruke tid på, i håp om å få et større og grundigere innblikk i tegnseriens sfære. Rekkefølgen er i utgangspunktet tilfeldig, men bøkene vil rangeres etterhvert som vi får lest dem.

Jeg leste 245 bøker i 2014.

Her er mine 43 favoritter blant dem.

Rangeringen er tilfeldig, etter når de ble lest.

• "Fem tusen kilometer i sekundet" av Manuele Fior
  • "Kikkeren - tegnede noveller" av Yoshihiro Tatsumi
  • "Kanon 4" av Lars Fiske
  • "I dag er den siste dagen i resten av ditt liv" av Ulli Lust
  • "Ibsen på en time" av Henrik Lange
  • "Litteratur- og kulturformidling - nye analyser og perspektiver" av Helge Ridderstrøm