City of Bones (Mortal Instruments)

McElderry 2008 Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.com Kjøp boka hos ark.no

Forlag McElderry

Utgivelsesår 2008

Format Paperback

Jeg har kost meg mye med filmen og TV-serien før jeg bestemte meg for å lese boken. For meg tror jeg ikke at det var noe dumt, men for andre kan det kanskje ikke være en lur idé.

Boken er ganske stor, noe som ikke alltid er så positivt for meg, med mine konsentrasjonsvansker og lesevansker, men jeg hadde det så kjekt at jeg følte det gikk fort å lese ut boken, jeg koste meg masse!

Boken handler for et meste om Clary som får livet snudd på hodet en dag da hun blir dratt inn i en verden med unaturlige vesener som demoner, vampyrer, varulver og mer. Moren hennes blir kidnappet og hun finner ut at Valentine har moren hennes og er sikker på at Clary har noe han vil ha. Hun blir tatt inn av Jace som er en Shadowhunter og sammen prøver de å finne moren til Clary og bekjempe Valentine.

"I'm not unhappy," he said. "Only people with no purpose are unhappy. I've got a purpose."

"Didn't I read your tea leaves, Shadowhunter? Have you fallen in love with the wrong person yet?"

Jace said, "Unfortunately, Lady of the Haven, my one true love remains myself."

Dorothea roared at that. "At least," she said, "you don't have to worry about rejection, Jace Wayland."

"Not necessarily. I turn myself down occasionally, just to keep it interesting."

"Hodge sent me to wake you up. Actually, he offered to wake you up himself, but since it's five a.m., I figured you'd be less cranky if you had something nice to look at."

-Jace

Most people don't cry when they're upset og frightened, but rather when they're frustrated. Your frustration is understandable. You've been through a most trying time.

"He's not a liar at all. Not about important things. He'll tell you horrible truths, but he won't lie."

Jeg har store planer om å få lest mer i år, jeg har veldig mange bøker jeg ønsker å få lest. Så jeg har satt opp en liste over de bøkene jeg ønsker å få lest, jeg ønsker så klart å lese noen julebøker før jul og i juletiden, men dem har jeg ikke satt opp på listen enda, får ta det når den tiden kommer.

Les mer her og se bilder

Bøker lest i 2013

Disse bøkene ønsker jeg å få lest i år

• "City of Ashes (Mortal Instruments)" av Cassandra Clare
  • "The Van Alen Legacy - A Blue Bloods Novel" av Melissa de la Cruz