Circus

av (forfatter) og Ruben Eliassen (oppleser).

Lydbokforlaget 2008 CD

Den skjeggete dama Esmeralda som jobber på Circus Caravaggio, redder en gutt fra drukningsdøden. Hun lar ham bo hos seg og gir ham navnet Mare på grunn av alle hans mareritt. For hver drøm Mare har husker han mer fra sine glemte minner.

Første bok i ny spenningsserie fra mannen bak braksuksessen Phenomena. Forfatteren leser selv. Lydboken inneholder bonusspor med videoklipp og musikk. "Ærede jenter og gutter!" Circus Caravaggio tryller fram en magisk atmosfære som lar deg glemme virkeligheten. Artistene er av ypperste klasse. Forestillingen byr på det spektakulære i alle tenkelige former og fasonger: fra slangemannen Serepto til Vlad, en blodtørstig vampyr. Velkommen til den tøffeste forestillingen du noensinne har vært med på. Denne gangen med en blindpassasjer på lasset - den mørke og mystiske gutten som den skjeggete damen Esmeralda redder fra drukningsdøden. Gutten som ikke aner hvem han er og hvor han kommer fra. Det eneste han har igjen av minner, kommer til ham som redselsfulle mareritt.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2008

Format CD

Serie Mare (1)

Genre Fantastisk litteratur

Her er noen bøker for de som ikke helt er ungdom enda, men heller ikke barn. Dette er bøker jeg likte godt da jeg var på den aldren, og jeg vil anbefale dem for jenter i rundt 10 til 12 års alderen. Alle er skjønnlitterære bøker, og etter min smak, veldig kjekke å lese. Et par av dem er første bok i en serie, og jeg anbefaler å lese hele serien! Noen av bøkene er kanskje for gutter også, men det er litt vanskelig for meg å si siden jeg selv er jente. Bør leses!

En liste over bøkene jeg har lest i 2015. Som barn- og ungdomsbibliotekar går det mye i bøker som passer for den gruppen.

• "Apokalypsen" av Ruben Eliassen
  • "Nøkkelen" av Ruben Eliassen