Christine

av (forfatter) og Ernst W. Poleszynski (oversetter).

Hjemmets bokforl. 1996 Innbundet

Christine er en blodrød bil på hele 20 år. Hun har uhyggelige evner; hun knuser eierens vilje, og uskadeliggjør sine fiender. Christine er bilen med flere liv på samvittigheten. Uvitende om bilens historie, blir Arnie Cunningham, en mager, kvisete gutt, Christines nye eier. Dennis, Arnies eneste venn, synes det er noe frastøtende ved både bilen og bilens eier. Han føler at bilen vil forandre Arnies liv, og hans eget, at alle i Christines nærhet er i fare. Noe ondt og ugjenkallelig er i ferd med å bygge seg opp. Boken er filmatisert.

Forlag Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 1996

Serie Stephen Kings utvalgte

Genre Grøssere

Jeg er en rimelig stor fan av Stephen King, men denne boken levde dessverre ikke opp til mine forventninger. For det første er boken ALT for lang, spesielt siden handlingen er treig og kjedelig. Når det først skjer noe som kanskje kan bidra til å holde spenningsnivået oppe, er det over alt for fort.

Det er iallefall 30 år sidan eg las denne boka, men eg hugsar at eg las ho non stop på ein ferietur, og at eg altså var heilt oppslukt i ho. Eg kan ikkje vurdere boka ut ifrå min smak eller erfaringshorisont i dag, men som ung tenåring var ho midt i blinken.

Finnes mange vakre kvinnenavn i titlene.

(Nesten) alle bøkene som Rory Gilmore i serien "Gilmore Girls" leste eller nevnte gjennom hele serien!

Bøker som har skuffet meg på en eller annen måte. Som regel helt greie bøker,men som jeg trodde var bedre.

Alle bøkene referert til i Gilmore Girls, part 1.
Minus et par stykker jeg ikke fant. Her skal det leses! :)

• "The tommyknockers" av Stephen King
  • "The dead zone" av Stephen King