Champagne og hetetokter

av (forfatter) og Marianne Fischer (oversetter).

Bastion 2016 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Doris ser ikke frem til 50-årsdagen sin.
Sammen med to venninner blåser hun en lang marsj i den planlagte feiringen og tar inn på spahotell i håp om å finne tilbake til sitt yngre jeg.

Spørsmålet er om champagne, massasje og pedikyr kan pynte på tingenes tilstand. Gamle hemmeligheter kommer raskt for en dag, og hva skjer når ektemannen allikevel planlegger tidenes overraskelsesfest?

Selv ikke den beste massasjen kan forhindre det uunngåelige ...

Forlag Bastion

Utgivelsesår 2016

Omtalt sted Tyskland

Boka handler om Doris, Anke og Katja som har vært venner siden videregående skole da de sammen laget skoleavis. Nå er de snart 50 år. Doris ser ikke frem til 50-årsdagen sin.

Sammen med to venninnenen blåser hun en lang marsj i den planlagte feiringen og tar inn på et spahotell – i håp om å finne tilbake til sitt yngre jeg.

Spørsmålet er om champagne, massasje, og pedikyr kan pynte på tingenes tilstand. Gamle hemmeligheter kommer raskt for en dag, og hva skjer når ektemannen allikevel planlegger tidenes overraskelsesfest?

Selv ikke den beste massasjen kan forhindre det uunngåelige …

Les hele omtalen her

Synes dette var morsom lesning, med mange situasjoner jeg humret av. Jeg likte hvordan personene utviklet seg, ved å se inn i seg selv og prøve å finne ut hva som var roten til problemene deres.
Det eneste jeg kan si jeg ikke likte var bagatelliseringen av en viss hendelse fra Ankes fortid. Uten å røpe for mye tror jeg ikke det hadde blitt bagatellisert på den måten om rollene var omvendt... Jeg skal likevel ikke henge meg for mye opp i dette, da jeg ellers likte boken.

• "Rullatorgeriljaen - roman" av Inger Postvoll
  • "Alle hjerter gleder seg" av Carole Matthews