Cassandra-pakten

av (forfatter), Philip Shelby (forfatter) og Stig Aspaas (gjendikter).

Damm 2005 Innbundet

En serbisk terrorist har blitt sendt fra Russland til USA for å levere en dødelig bakterie til en amerikansk agent. Når både den serbiske og den amerikanske agenten blir funnet drept, blir det opp til CIA-agentene Smith og Russel å finne ut hvem som har gjort det og å få tilbake bakterien. Dette er andre bok om Jon Smith og Randi Russel.

Fartsfylt thriller om potensert koppevirus som det endelige våpen. Med bestselgeren HADESFAKTOREN, som utkom i 2000, møtte vi for første gang de hemmelige agentene. I "Cassandrapakten" er de tilbake i et forrykende drama som bare kan komme fra en av verdens beste historiefortellere, nemlig Robert Ludlum.
Oberstløytnant Jon Smith arbeider for tiden som medisinsk etterforsker da han blir kontaktet av en russisk kollega som ber om et møte i Venezia om ti dager. Under møtet blir russeren drept i en skur av AG3-kuler. Rett før han dør forteller han Jon at noen er ute etter å stjele Russlands lager av koppervaksine. Sammen med de andre hemmelige agentene må Jon forhindre at det dødelige viruset kommer i hendene på fienden ellers kan verden stå overfor et nytt ragnarokk.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2005