Cappelens store håndarbeidsbok

Cappelen 1995 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Boka gir en innføring i en rekke tradisjonelle håndarbeidsteknikker, og beskriver fremgangsmåten trinn for trinn, illustrert med fargefotografier. Den gjør også rede for nødvendige materialer og utstyr, og inneholder mønsterbeskrivelse som viser hvert sting og hver maske. Med stikkordregister.

Håndarbeid går aldri av mote. Gleden ved å skape er tidløs, enten det dreier seg om varme strikkegensere, florlette heklegardiner og lune luretepper, broderte duker og puter eller fargeglade tepper av lapper og garn. Cappelens store håndarbeidsbok gir en grundig innføring i de tradisjonelle håndarbeidsteknikkene strikking, hekling, brodering, lappeteknikk, quilting og teppeknyting. For hver teknikk er fremgangsmåten beskrevet trinn for trinn og illustrert med tydelige fargebilder. Nødvendige materialer og utstyr blir nøye forklart, og mønsterbeskrivelsene er så tydelige at du kan se hver maske og hvert sting. Når du behersker teknikken, kan du kombinere mønster, materialer og fargebruk etter din egen personlige smak.
Oversatt av Grete Helene Moen, Sølvi Lillejord og Tone Takle.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 1995