BZRK

av (forfatter) og Tore Sand (gjendikter).

Schibsted 2013 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

BZRK er en annerledes krigshistorie hvor menneskenes frihet står på spill. Skjult bak fasaden av et globalt forretningsimperium kjemper de maktsyke Armstrong-tvillingene med ett mål for øye: å styre hele verden på egen hånd ved hjelp av avansert nanoteknologi. Organiske bioter klonet av deres eget DNA vil utslette kriger, konflikter og sult ... men også sette en stopper for menneskenes identitet og frie vilje! Mot tvillingene kjemper en gruppe ungdommer med navnet BZRK. Her er det ingen tid å miste. Kan BZRK greie å stoppe Armstrong-tvillingene før det er for sent? Michael Grant utnytter dagens teknologiske muligheter til det fulle. Blant annet har karakterene i boken sine egne blogger, organisasjonene sine egne hjemmesider, og det finnes flere apps tilknyttet historien. Sammen med boken skaper dette et helt nytt, interaktivt univers, som lett vil fenge leserne.

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2013

Serie BZRK (1)

Genre Science fiction Spenning

Michael Grant er forfatteren bak ungdomsserien GONE, en meget spennende og litt skremmende serie, anbefales :)
BZRK er en ny ungdomsserie fra forfatterne som tar for seg krig...en krig som foregår inni kroppen ! Nanoroboter, kalt bioter, i miniformat, klonet fra ditt DNA......og du kan styre verden!!
Maktsyke siamesiske tvillinger ved navn Armstrong har muligheten til å ta verdensherredømme ved hjelp av nanoteknologi. Biotene kan utslette krig, konflikter og sult, men også menneskers frie vilje. Motstandsgruppen ved navn BZRK kjemper mot klokken for å stoppe de onde tvillingene, men har de tiden og evnen til å stoppe de??
Dette er en bra bok, men veldig teknisk. Det er mye nano-robot-tekniske uttrykk som gjør at historien går litt over hodet mitt iallefall. Men selve handlingen er utrolig bra og spennende og for nerder og datainteresserte der ute må denne boka være perfekt :)

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Kan lånes som e-bok via Bærum bibliotek

Fantasy, grøssere og Science-fiction - alt en leseglad ungdom kan finne på å lese
Passer for alder 13-100 år
Alle bøker er utgitt eller vil bli utgitt på Norsk - Og anbefales på det varmeste!

Her er bøkene som jeg har planer om og få lest ut innen 2013 er over.. :)

To ganger i året gjennomfører Vest-Agder fylkesbibliotek og Kristiansand folkebibliotek barnebokmøter for bibliotekansatte i fylket. Deltagerne bidrar med dette til å holde seg selv og de andre deltagerne oppdatert når det gjelder barne- og ungdomslitteratur.
Gå til bloggen Vest-Agder leser barnebøker: http://barnebokmote.blogspot.no

Gir bort en del ungdomsbøker på engelsk. Alle bøker er i ok stand, men enkelte bøker er tidligere bibliotekbøker. Andre bøker er ikke åpnet i det hele tatt. Mottaker må betale frakt, og jeg vil helst at mottakere velger å fylle en norgeseske, så jeg slipper å sende så mange pakker. Gi beskjed om du ser noe du liker. :)

• "Gudløs" av Josefine Ottesen
  • "Pesten - the young world" av Chris Weitz