Byer uten deg

Vigmostad Bjørke 2018 E-bok

Astrid sitter på toget til Stockholm. Hun har fått i oppdrag å utsmykke en bygårdsvegg på Grønland i Oslo, og er på reise for å finne motivet sitt. Men er det egentlig derfor hun drar? «Din rute igjennom Europa. Jeg kan alt utenat. Jeg kan navnet på hvert sted du bodde, hver kvinne du møtte. Jeg har kartene i hodet som rom jeg aldri skal slutte å bevege meg imellom. Du har kjent meg fra innsiden, mens jeg fortsetter å bære rundt på alle dine utsider.» Byer uten deg handler om gatekunst, tapt kjærlighet, og om å ta ansvar for sin egen lykke. Therese Aasvik (f. 1974) har bakgrunn som grafisk designer, tekstforfatter og billedkunstner. Hun debuterte i 2016 med suksessromanen Fie faller og i 2017 kom den lavmælte spenningsromanen Noe skal skje. Dette er hennes tredje roman.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2018

ISBN13 9788241917547

EAN 9788241917547

Omtalt sted Europa

Veldig ok bok å lese!

Les hele omtalen her

I sin tredje roman fortsetter Aasvik sin stillferdige og poetiske betraktning av livet, denne gangen gjennom øynene til en kunstner som prøver å finne ut hva hun egentlig ønsker å formidle. Hva er det hun søker på sin reise gjennom europeiske byer?

Aasvik skriver godt, og dette er den perfekte sommerlektyre. Slutten får pulsen opp.

Anbefales til alle!

Setene vendt mot hverandre, ansikter som ikke har noe annet valg enn å se på hverandre, som allikevel ikke gjør det. Hva folk tyr til når de ikke har dekning på mobilen sin: baksiden av en vannflaske.

Bøker lest

• "Lyset i snøen - noveller" av Heidi Hjorteland