Buster

av (forfatter) og Bo Gaustad (illustratør).

Aschehoug 2013 Innbundet

Nært, varmt og trygt - lesestunden på sengekanten er magisk for både barn og voksne. Aschehoug God Natt er bildebøker skapt for å fremme disse øyeblikkene.

Buster er en ganske tøff, litt lat og kanskje en smule overlegen fyr. Han lar seg ikke plukke på nesen, og han gjør stort sett som han vil. I hvert fall om natten. Buster er en katt. Eller?
Når Bess og resten av familien legger seg om kvelden, våkner Buster til liv. Da har han huset for seg selv, og regjerer alene. Buster ser alt som rører seg, han hører alt som gir lyd fra seg, og han sniker seg ut i nattemørket. Alene. Når Buster er på nattlig tokt, kan hva som helst skje ...

"Buster" er et portrett av en helt usedvanlig katt, som både små og store lesere vil bli glad i. Bo Gaustad har laget de fine illustrasjonene, som hun har fått Kulturdepartementets illustrasjonspris for. "Teksten formidler kattens overbærende blikk på mennesket, mens bildene ser katten gjennom menneskets øyne. I dette dobbeltblikket ligger det en kjærlighetserklæring til kattens bevegelser, selvstendighet og vesen." - Fra juryens begrunnelse

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788203255984

EAN 9788203255984

Serie Aschehoug god natt

Genre Godnatthistorier

En sjarmbombe av en bok, om katten Buster som går alene i huset en natt da hele familien sover.

• "Den flate kaninen" av Bárdur Oskarsson
  • "Bo flyttar ut" av Trude Tjensvold