Brukne vinger

Bladkompaniet 1986 Heftet

Karl viser seg ikke å være den store kjærligheten, og Raja blir aldri fortrolig med fjellene og den mørke skogen. Hun kan heller ikke glemme sin ungdoms elskede. Hun vet at han en dag vil komme, og da vil hele hennes liv bli forandret.

Forlag Bladkompaniet

Utgivelsesår 1986

Serie Raija (2)

Genre Romantikk Historisk litteratur

Omtalt tid 1700-tallet

Omtalt sted Nord-Norge

Når alle menn drar til Finnmark på fiske, må Antti flytte inn til Raija, for å vokte henne mot angrep fra sambygdningen Isak, som plaget Raija i bok 1 også. Det er mye trusler, hærverk - brann, mordforsøk fra denne personen rettet mot Raija - og personlig synes jeg dette trekker ned litt troverdigheten i denne boka. At alt får gå upåaktet hen. Tragediene står også i kø for Raija - med Reijo som kommer hjem med dødsbudskap - Karl og alle av mannskapet er døde - og Reijo flytter inn til Raija for å beskytte henne. Samtidig venter det ennå mer - nå rettet mot hennes datter Maja som blir kidnappet. Jeg synes denne boken blir litt forutsigbar mht Isak - og selv om den er full av kjærlighet er det også mye død og vold

• "I fremmede fotspor" av Bente Pedersen
  • "Tsarina" av Bente Pedersen