Bruk hue

løs oppgaver som gjør deg smartere

400 hjernetrimoppgaver for ungdom og voksne

Gloria forlag 2019 Innbundet

DEN BESTE MÅTEN Å HOLDE HODET I FORM PÅ, ER Å BRUKE DET.
I denne boka finner du utfordringer og oppgaver fordelt i tre hoveddeler - lett, middels og vanskelig. Forfatteren geleider deg gjennom utfordringene med pedagogisk veiledning, oppmuntring og løsningsstrategier. Nå kan du overraske både deg selv og andre, og samtidig finne løsninger på hvordan du best skal løse utfordringer på jobben eller på hjemmebane, enten det gjelder å finne beste plassløsning når du rydder i boden, eller planlegge tiden din når du står fast i tidsklemma. Det er forbløffende hvordan du kan trene opp hjernen til å forstå det du trodde var uforståelig ved systematisk tilnærming via sudoku, labyrinter, tallfølger, IQ-nøtter og andre grubliser. Jo mer utfordrende du opplever at en oppgave er, desto større glede vil du oppnå ved å mestre den helt selv.
Forfatteren Silje Grøtvedt er lærer. Hun brenner for å få elever på ung domstrinnet til å mestre matte. Hver uke lager hun sine egne hjerne-trimoppgaver der hun utfordrer elevene sine. De får gode råd på veien, og med lave skuldre og god pedagogisk tilnærming blir de bedre og bedre. Silje leverer også oppgaver til Mensa, så hennes nedslagsfelt er stort! I denne boka har hun samlet 400 oppgaver til deg.

Forlag Gloria forlag

Utgivelsesår 2019

• "Hjernetrening - slik holder du hjernen i form" av Kaja Nordengen
  • "Placebodefekten - hvorfor alternativ behandling virker som det virker" av Gunnar R. Tjomlid
  • "Å dykke etter sjøhester - en bok om hukommelse" av Hilde Østby
  • "Storeulvsyndromet - jakten på lykken i overflodssamfunnet" av Thomas Hylland Eriksen
  • "Hjernen er stjernen - ditt eneste uerstattelige organ" av Kaja Nordengen
  • "Serotonin" av Michel Houellebecq