Brottsjø

Bladkompaniet 2000 Heftet

Marianne hadde alltid vært en kvinne som gjorde som hun selv ville, og brydde seg lite om hva andre folk mente. Men når det gjaldt datteren Annelies Sara, var situasjonen en annen. Marianne ønsket å se henne gift i et fordelaktig ekteskap som ville øke rederiets anseelse og kapital. Men Annelies Sara ville ha kontroll over sitt eget liv, derfor kranglet de stadig. Situasjonen tilspisset seg ytterligere da Annelies Sara dro alene ut med båten, uten å spørre om lov først. Hun nøt friheten og møtte en mann som både skremte henne og fascinerte henne. En mann hun ikke klarte å glemme. Hun viste de ville komme til å møtes igjen.

Marianne hadde alltid vært en kvinne som gjorde som hun selv ville, og brydde seg lite om hva andre folk mente. Men når det gjaldt datteren Annelies Sara, var situasjonen en annen. Marianne ønsket å se henne gift - i et fordelaktig ekteskap som ville øke rederiets anseelse og kapital. Men Annelies Sara hadde for mye av moren i seg. Hun ville ha kontroll over sitt eget liv, og derfor kranglet de stadig. Situasjonen tilspisset seg ytterligere da Annelies Sara dro alene ut med båten - uten å spørre om lov først. Hun nøt friheten . og nektet å tenke på hva som ville skje når hun kom hjem. Dessuten møtte hun Johan Caspar Brochmann - en mann som både skremte henne og fascinerte henne. En mann hun ikke klarte å glemme. Hun viste de ville komme til å møtes igjen.

Forlag Bladkompaniet

Utgivelsesår 2000