Brønnøya

Kolon 2020 Innbundet

Realitystjernen Maria Ruge myrdes under en fest på Brønnøya utenfor Oslo, og øyelege og milliardarving Jon Holm Matsen blir tilsynelatende et tilfeldig vitne til mordet. Matsen mistenker straks at motivet for drapet ligger i hans egen fortid og i de hemmelighetene han i 19 år har holdt skjult for familie og venner. Slik begynner en eventyrlig etterforskning av egen hukommelse, oppvekst, studietid og identitet, på jakt etter hvordan Jon Holm Matsen kunne ende opp ved Maria Ruges døde kropp. «Brønnøya» er en bok om skyldfølelse, samvittighetsgjeld, om arv og hvitvaskede formuer, og om forsøket på å skjule egne motiver for seg selv og andre. «Brønnøya» er første bok i en serie.

«Kriminelt god. [...] Stein Sørensen er igjen i en klasse for seg i norsk krim.» Geir Rakvaag, Dagsavisen

Forlag Kolon

ISBN13 9788205529854