Broene i Madison county

Gyldendal 1995 Heftet

Dette er historien om et kort, men intenst møte mellom to mennesker, Robert Kincaid og Francesca Johnson. En enslig vandrer i tilværelsen, en fotograf på leting etter overbyggede broer, og en bondekone med italienske røtter og en dunkel drøm om noe mer enn det livet har gitt henne. Filmatisert.

Utgivelsesår 1995

ISBN13 9788205235083

EAN 9788205235083

Omtalt sted Iowa

Har nettopp lest boka ferdig og synest den var vakker.Mannen min les den først og han blei enda meir grepen enn meg og det synest eg er så fint!Det kan synast skjelden at menn les kjærleikshistorier og det er merkelig egentlig.Denne historien er skriven av ein mann og er aller mest for menn,på ein måte...

Endelig har jeg lest boken. Den er fantastisk bra. Mye, mye bedre enn filmen er min mening. :-)

Noen ganger har jeg følelsen av at du har vært her lenge, mer enn ett liv, og at du har holdt til på hemmelige steder ingen av oss andre har drømt om engang.

Og endelig visste han meningen med alle små fotspor på alle øde strender der han noensinne hadde vandret, meningen med all den hemmelige lasten ombord på skip som aldri hadde seilt, med alle tilslørte ansikter som hadde iaktatt ham på vei ned svingete gater i skumringsbyer.

Han gråt store tårer, av det slaget bare en gammel mann kan gråte og en saksofon kan spille.

Som Jakob Sæthre oppfordret til; her er min ti på topp liste.

Topp 15

Ulike bøker jeg ønsker meg :