Bro til tro

en inspirasjonsbok om å dele tro

av (forfatter), Siri Kalvatn (forfatter) og Birgit Kalvatn Viken (illustratør).

Hermon 2016 Heftet

Dette likte jeg. Kombinasjonen av refleksjon, praktisk strategi og ikke minst alle de ferske vitnesbyrdene
gjør at denne boken taler både til hodet og hjertet. Jeg ble utfordret og oppmuntret. Jeg tror faktisk
boken lever opp til setningen i forordet, for den kan få deg til å «senke skuldrene og heve forventningene
til hva Gud kan gjøre». Genialt.
S I R I I V E R S E N - Pastor, forkynner og menighetsplanter

Bro til tro er en livsnær, praktisk og bibelbasert bok som er skrevet av to ledere som er lidenskapelig
opptatte av å dele troen på Jesus der de er i hverdagen. Deres innsikt og erfaring inspirerer og motiverer
oss til å gjøre det samme. Les, lær og lev.
E G I L S V A R T D A H L - Pastor og programleder

I en tid der krav om privatisering av den kristne troen preger samfunnet, er denne boken et viktig
bidrag. Her oppmuntres leseren på en praktisk måte til å dele troen i hverdagen. Boken kommuniserer
åpent og ærlig på en måte som jeg tror kan bidra til å fjerne fordommer om kristen tro, og bygge
broer mellom mennesker med ulike ståsted i forhold til tro. Den anbefales sterkt.
B R I T K R O G E D A L - Pastor i Intro.

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2016

Denne boka er ok, men den var ikke helt som jeg forventet.

Det beste med boka synes jeg er de forskjellige, korte fortellingene om hvordan forskjellige mennesker ble kristne. Det er spennende og flott og lese! Jeg liker også at boka omtaler det å snakke om tro i så mange helt forskjellige situasjoner og med helt forskjellige mennesker. Vi er alle noe for oss selv, og da blir tankene og følelsene om troen også det. Det vet forfatterne av denne boka, og de formidler det!

Det stod mindre om hvordan man kan snakke om tro med andre ikke-troende dersom man selv er usikker på troen eller seg selv. Eller det å komme i kontakt med kristne dersom en ikke er kristen selv eller helt ny som det. Perspektivet i boka er i stor grad basert på opplevelsene til to som har vært kristne hele livet selv, og som alltid har hatt støtte fra andre kristne. Det er to gode utgangspunkt for å kunne snakke med andre om kristendommen. Jeg synes også at boka var litt ustrukturert, og dermed litt flytende.